2010 – 2019: davant la crisi, renovar-se o morir
La fi de la primera dècada del mil·lenni ens planta a les portes de l’última gran crisi econòmica, agreujada a més amb la pujada de l’IVA del 8% al 21% a les instal·lacions esportives i gimnasos. La conseqüència no es fa esperar: 800 gimnasos tanquen des de l’1 de setembre de 2012 i es redueixen els clients en un 30%.
Per si no fos prou, apareixen nous models de negoci low-cost i alguns holdings de clubs de fitness anglesos i americans es disputen les ciutats espanyoles amb l’obertura de nous gimnasos. Tot i així, veuen complicat competir amb el valor de la marca DiR, que acumula tres dècades d’innovació, recursos tècnics i humans al servei de l’esport i a l’estil de vida saludable.
No obstant això, per a adaptar-se a les noves exigències del mercat, DiR presenta el primer gimnàs a la carta del món. Una nova modalitat que consisteix a pagar un preu mínim només pel que tries, que inclou accés a la sala de fitness i una sala d’activitats, i si el soci/a ho desitja, pot afegir serveis extres, com accés a la piscina, altres activitats dirigides o accedir en hores punta. Aquesta iniciativa, vigent avui dia, converteix el DiR en una alternativa als centres low-cost però amb instal·lacions i serveis d’alta gamma.
DiR continua atent cap a les noves tendències i demandes pel que fa a esport i exercici. Inicia la dècada amb la idea d’oferir nous centres especialitzats, de proximitat i mantenint la qualitat en el servei. L’any 2001 inaugura el primer YogaOne Tuset, un centre exclusiu per a la pràctica del ioga i els seus múltiples estils, per a tota mena de nivells i que a més ofereix formacions per a futurs professors de ioga. Aquesta primera llavor, plantada per Jordi Canela, ha donat fruit avui dia a 27 centres YogaOne repartits per tota Catalunya i Madrid.
També reformula el concepte de gimnàs, amb l’obertura de 5 centres BDiR, la versió “boutique” dels DiR; 2 Jambox i 6 DiREBEL, orientats a l’entrenament d’alta intensitat.
Amb 40 anys a l’esquena Dir continua sent una companyia assentada a Barcelona, amb una plantilla de més de 1000 treballadors, 100.000 socis i múltiples projectes per a iniciar una nova dècada que estarà protagonitzada segurament per nous hàbits de consum, innovació tecnològica i una esperança de vida que posarà en el segment sènior un pes creixent.
Què en penses?