Un centre de ioga ofereix més possibilitats de les que imagines, coneix quines són per poder obtenir el màxim rendiment
Obrir un centre de ioga és una gran oportunitat per a aquelles persones que volen transformar la seva passió en professió i poder gestionar el seu propi centre de ioga, un negoci amb grans avantatges i moltes possibilitats perquè acabi sent una inversió rendible. Actualment al nostre país la pràctica de ioga cada dia és més popular, una clara mostra es l’obertura de noves franquícies de ioga i que cada vegada hi ha més seguidors a aquesta especialitat gràcies als beneficis que aporta tant a nivell físic com mental.
No hi ha dubte que la principal activitat d’un centre de ioga no és una altra que oferir classes als seus usuaris i que el focus s’ha de posar en oferir el millor producte possible, però hi ha altres oportunitats de negoci que has de tenir en compte per treure el màxim rendiment a un centre de ioga. En aquest article volem oferir la nostra experiència en la gestió dels centres de ioga YogaOne, que actualment ja sumen un total de 25 franquícies obertes a més dels nostres centres propis.
-
Programar i escollir correctament el tipus de classes
El fet que cada vegada hi hagi més practicants de ioga pot ser un avantatge però també un factor cosa que podria girar-se en contra teva si no tens la capacitat de respondre a les demandes d’aquells usuaris més experts que busquen modalitats de ioga més concretes. El consell és que no ha de limitar-se a oferir “ioga bàsic” o “ioga intermedi”, per poder arribar al màxim nombre de practicants necessita oferir entre 6 i 9 modalitats diferents de ioga a la setmana, com ashtanga, vinyasa, dharma, hatha, kundalini, Sivananda o ioga restauratiu, sense oblidar les sessions setmanals d’introducció al ioga per a nous usuaris i així cobrir tots els nivells.
Obrir un centre de ioga en una ciutat o un barri on ja hi ha altres competidors pot convertir-se en un avantatge si el seu negoci ofereix una proposta de classes més variada, atès que atraurà l’atenció dels usuaris que ja practiquen ioga i augmentarà les possibilitats perquè acabin inscrivint-se en el seu centre.
També has de tenir en compte que els horaris de les classes siguin els adequats en funció de la zona on estigui ubicat el centre de ioga. Si és una zona purament residencial, serà més aconsellable situar la majoria de les classes a la tarda, fora dels horaris laborals.
-
Oferir cursos i workshops
Els cursos i workshops especialitzats amb mestres destacats estan cada vegada més demandats per part dels usuaris a causa del creixent nivell que hi ha al nostre país, una oportunitat que no pot deixar escapar per diferenciar-se dels seus competidors.
D’una banda pots oferir cursos de ioga per a futurs professors de 100 o 200 hores en el teu centre de ioga, d’aquesta manera cobreixes un altre tipus de target més especialitzat. D’altra banda, organitzar workshops durant un cap de setmana amb professors reconeguts a nivell nacional i/o internacional és una opció que cada vegada atrau més públic i és una altra via de promoció per donar a conèixer el seu centre de ioga.
-
Organitzar retirs de ioga per crear comunitat
Els retirs de ioga en contacte amb la natura per descansar la ment cada vegada compten amb més seguidors. Escapades de cap de setmana on poder practicar ioga, meditar i desconnectar, mentre es gaudeix del paisatge i la gastronomia de la zona és una altra de les activitats que pot oferir un centre de ioga no només per augmentar els seus ingressos, sinó per crear comunitat i fidelitzar als seus usuaris.
-
Comptar amb professors de qualitat
Escollir correctament al personal del seu centre de ioga és un dels factors més importants per treure el màxim rendiment al teu negoci. Necessites contractar professors de qualitat per oferir una experiència única en cada classe, que comptin amb les aptituds necessàries per ensenyar ioga però també per atendre les necessitats de cada usuari durant la classe, que proporcionin un tracte amable, agradable i professional.
-
La gestió del centre ha de ser impecable
Una cosa que determina l’èxit entre un negoci o un altre és tenir ben present que cuidar els detalls marca la diferència. Des de l’atenció al client fins a la temperatura de les sales, passant per la neteja del local, l’olor, els colors predominants, el mobiliari… tot ha d’estar en perfecta consonància per oferir una sensació de tranquil·litat, relaxació, benestar i harmonia, una cosa essencial per a la pràctica de ioga i perquè els usuaris se sentin a gust.
Vols obrir el teu propi centre de ioga?
No ho pensis més i contacta amb el nostre equip de Franquícies DiR per sol·licitar més informació sobre com obrir el teu propi centre de ioga YogaOne.
Què en penses?