Coneix per què ara és un bon moment per obrir el teu propi centre de ioga i els requisits que has de tenir en compte
Actualment el ioga és una pràctica molt popular en la nostra societat. Qui no coneix algú que va a un centre de ioga o realitza sessions de meditació i/o mindfulness? Cada vegada hi ha més persones que troben en el ioga una via d’escapament per combatre l’estrès que vivim en el nostre dia a dia, a més dels nombrosos beneficis tant físics com mentals que ofereix aquesta pràctica.
Per aquesta raó, no és cap disbarat pensar que ara és el millor moment per obrir el teu propi estudi de ioga ja sigui com autoocupació o com a inversió. Segons les dades de l’últim estudi de ioga que tenim disponible (del 2014), un 28,9% de la població espanyola practicava o havia practicat ioga en algun moment de la seva vida. Repetim, és un estudi realitzat l’any 2014, just el moment que el ioga va començar a viure un boom i que segueix augmentant a dia d’avui.
Si ja tens clar que vols obrir un centre de ioga, t’indiquem a continuació 8 requisits que hauries de considerar abans de donar qualsevol pas cap al teu objectiu final.
Què necessites tenir en compte per obrir un centre de ioga?
Per crear aquesta guia hem contactat amb Jordi Canela, cofundador de YogaOne, els centres líders en ioga que ofereixen múltiples estils en diferents horaris al llarg de tota la setmana i amb professors altament qualificats. Jordi ens ofereix els seus consells i aporta una informació valuosíssima per a aquelles persones que volen obrir el seu propi centre de ioga, donada la seva experiència en el sector. Comencem:
-
Fer un pla de negoci
Aquest és el primer punt que has de considerar per començar a treballar en el teu projecte de centre de ioga. Has d’enumerar i desenvolupar qüestions com el model de negoci que vols, les expectatives financeres, l’organització de l’equip humà, el mercat potencial del projecte, l’estratègia de màrqueting i comunicació, la descripció del teu producte, etc.
-
Estudiar la zona on vols obrir el teu centre de ioga
Aquesta part és important perquè un centre de ioga necessita tenir socis perquè sigui rentable. En aquest cas hauràs analitzar si a la zona on t’interessa obrir el teu estudi hi ha altres competidors (fins i tot els gimnasos que puguin oferir classes de ioga), saber els ingressos mitjans de la zona, si és a prop de zones transitades, amb parades de metro o bus properes…
-
Trobar el local amb les millors condicions
Com expliquem més endavant, en funció de les classes de ioga que vulguis realitzar, necessitaràs una o dues sales diàfanes per fer les sessions, a més d’aconseguir unes condicions òptimes de mercat adaptades al negoci. Tingues en compte que també hi deu haver un espai reservat per a la recepció, vestuaris, lavabos, etc. Per aquest motiu és important tenir en compte abans què voldràs oferir per considerar el tipus de local que estàs buscant.
-
Crear un pressupost inicial per obrir el centre de ioga
Crear un pressupost incloent totes les despeses inicials i durant els primers 6 mesos serà de gran ajuda per conèixer el capital necessari per obrir i mantenir-lo fins que comenci a generar ingressos. Hauràs de tenir en compte el cost de lloguer del local, les obres d’adequació, les llicències, permisos i assegurances, el mobiliari, l’equip necessari per practicar ioga, sous de personal contractat, despeses de publicitat, el consum energètic, etc.
-
Negociar les millors condicions financeres
A no ser que tinguis disponible uns 100.000 € per obrir el teu centre de ioga, hauràs de sol·licitar un crèdit per sufragar tots els costos que implica obrir el teu nou negoci. Per aquest motiu és important aconseguir les millors condicions financeres amb el banc o caixa de crèdit.
-
Saber quin tipus de classes i estils de ioga vols oferir
És imprescindible escollir els tipus de sessions de ioga que encaixin correctament amb el teu públic i planificar el volum de sessions diari tenint en compte l’horari ideal per a cadascuna d’elles. Aquest factor estarà relacionat també amb la capacitat i recursos del teu centre de ioga (nombre de sales, professors, etc.).
-
Contractar professionals qualificats i un bon equip de vendes
Està clar que tu sol no podràs dur a terme totes les tasques que requereix un centre de ioga: donar classes, atendre la recepció, encarregar-te de la promoció del teu centre, etc. Per això és important saber el paper que vols representar tu i omplir la resta de posicions amb persones qualificades per a cada lloc de treball.
Si tu, com a propietari/a del negoci, vols col·locar-te en la recepció per donar la benvinguda als teus clients i estar al càrrec de les noves altes, hauràs de contractar almenys a dos professors amb els coneixements bàsics per oferir les classes que vols impartir. Si per contra prefereixes ser tu el professor, hauries de tenir una persona amable, educada, positiva i amb coneixements sobre ioga perquè pugui respondre adequadament als clients que necessitin més informació.
A YogaOne disposem de l’Akademia de Formació de professors/es de ioga. A més, comptem amb una plantilla de professors qualificats amb els que podries comptar arribat el moment d’obrir el teu propi centre.
-
Crear un pla de màrqueting apropiat per al teu negoci
Qualsevol negoci necessita promocionar-se per poder arribar als seus clients i aconseguir vendre el seu producte. Per aquest motiu és imprescindible que preparis una estratègia de màrqueting considerant els hàbits dels teus clients potencials, per exemple invertir en línia (anuncis en webs, xarxes socials, etc.) si creus que són persones que utilitzen bastant Internet, o bé mètodes offline (cartells, flyers, bustiades, esdeveniments, etc.) per a persones que resideixen prop del teu centre de ioga.
Obre ara el teu propi centre de ioga amb la franquícia YogaOne
Compleix el teu somni d’obrir un centre de ioga amb l’ajuda de Franquícies DiR. Actualment tenim disponible el model de franquícia YogaOne, dissenyat per maximitzar la rendibilitat de la inversió, que ja compta amb 20 centres repartits per tot Catalunya.
El nostre equip t’ofereix una experiència de 40 anys en el sector del fitness, 1000 professionals i una acadèmia pròpia de formació d’experts en diferents estils de ioga, a més de formar-te a tu i al teu personal en qualsevol àmbit: com gestionar un centre de ioga, com aconseguir vendes, l’atenció al client, aprendre els estils de ioga, etc.
També podem ajudar-te a negociar el preu del local, exclusivitat de zona, incloure el teu negoci en les campanyes de màrqueting del nostre grup… i tot això amb una inversió a partir de 84.092 € amb el cànon de franquícia inclòs. Consulta més informació en aquest enllaç.
Què en penses?